امروز انجام شد؛

رایزنی وزیر خارجه عمان با بشار اسد

رایزنی وزیر خارجه عمان با بشار اسد

رئیس جمهوری سوریه، بدر بن حمد البوسعیدی وزیر خارجه عمان و هیئت همراهش را به حضور پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، بدر بن حمد البوسعیدی وزیر خارجه عمان و هیئت همراهش را به حضور پذیرفت.

در این دیدار درباره روابط متمایز و شاخص عمان و سوریه و زمینه های همکاری دوجانبه میان دو کشور برادر، بحث و گفتگو شد.

همچنین در این دیدار بر اهمیت تداوم توسعه و تقویت این روابط تاکید شد. رخدادهای منطقه ای و عربی و موضوعات مورد اهتمام مشترک از دیگر محورهای مشترک دیدار بشار اسد با وزیر خارجه عمان بود.

در این دیدار همچنین تحولات جهان عرب و منطقه و نیز مسائل دارای اهتمام مشترک بررسی شد و اسد به درک و دیدگاه متقابل دو کشور از مسائل و نیز نقش متوازن عمان و سیاست‌ها و اصول آن در قبال سوریه و حمایت از ملت این کشور در جنگ علیه تروریسم اشاره کرد.

رئیس جمهور سوریه اعلام کرد: چیزی که ما اعراب با کمبود آن مواجه هستیم، وضع اساس و اصولی برای روابط سیاسی و اجرای گفت‌وگوهای عقلانی مبتنی بر منافع ملت‌هاست همچنانکه تعامل با تغییر و تحولات در واقعیت و جوامع عربی نیازمند تغییر رویکرد سیاسی و تفکر بر اساس منافع و موقعیت ما در صحنه بین‌المللی است.

بشار اسد گفت: تعامل با تغییر و تحولات در واقعیت و جوامع عربی مستلزم تغییر رویکرد سیاسی و تفکر بر اساس منافع و جایگاه ما در عرصه بین المللی است.

از سوی دیگر وزیر خارجه عمان هم ضمن ابلاغ مراتب درود هیثم بن طارق سلطان عمان و تاکید سلطان عمان بر مواضع ثابت عمان در قبال سوریه تاکید کرد: سوریه رکن اساسی در جهان عرب است. سیاست های و مواضع قوی و شجاعانه آن سبب می شود که تا حد زیادی در مقابله با چالشهایی که ما را احاطه کرده است، بتوان به آن تکیه کرد.

کد خبر 5413628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha